Training: conflicten hanteren
Hoe zorg je er binnen een conflict voor dat de spanningen niet te hoog oplopen? Hoe ga je in een conflict de-escalerend te werk? Wat doet het met je als iemand je grenzen over gaat in een conflict? Hoe grijp je in als derde partij binnen een conflictsituatie?
Dit zijn een aantal van de vragen waarmee de deelnemers zich zullen bezighouden. Deze training gaat over het hanteren van sociale conflicten. We spreken van een sociaal conflict wanneer tussen twee of meer onderling afhankelijke partijen (personen of groepen) de belangen, rollen, doelen en/of opvattingen met elkaar onverenigbaar zijn of lijken.
Sprake van agressie of emotie
Conflicten doen zich voor op allerlei vlakken binnen de samenleving. Binnen een conflict is het van belang te kunnen herkennen wanneer er sprake is van agressie of emotie. Beide vereisen namelijk een andere bejegening.
In deze training zullen wij ons door middel van een interactieve en persoonsgerichte benadering richten op conflicten op kleinere schaal.
Voor wie is deze training?
Deze training kan worden gevolgd door:
- Professionals binnen verscheidende sectoren (jeugd- en jongerenwerk, welzijnswerk, onderwijs, bedrijfsleven etc.);
- Ouders/opvoeders;
- Leerlingen/studenten;
- Personen die zich willen ontwikkelen binnen conflicthantering.
De training vindt plaats in relatief kleine groepen:
- Maximaal 5 tot 10 deelnemers;
- Verdeeld over twee trainingsdagen van 5 uur per dag.
Zo kunnen wij onze trainingswijze zo persoonsgericht mogelijk houden.
Wat leer je tijdens deze training?
- Je hebt inzicht in eigen conflictgedrag;
- Je herkent eigen dominante conflicthanteringsstijl;
- Je bent in staat (andere) conflicthanteringsstijlen te hanteren;
- Je bent in staat conflicten te analyseren;
- Je bent in staat om als derde partij in te grijpen in een conflict tussen anderen.
Contact
Benieuwd wat we kunnen bieden? We horen graag van je! Bel ons of stuur ons een bericht!